- Przywództwo przyszłości i rozwój kompetencji liderskich
- Zarządzanie organizacją, od strony strategicznej po operacyjną
- Finanse, analiza finansowa, kontroling, ocena ryzyka
- Zarządzanie projektami i zmianą w organizacji
- Ekonomia dla menedżerów
- Trendy rynkowe
- Zarządzanie ludźmi i różnorodnością
- Komunikacja biznesowa
- Nowoczesny marketing
- Transformacja cyfrowa organizacji
- Sytuacja wyjściowa/Wyzwanie:
Oferta dotyczyła szkoleń e-learningowych dla nauczycieli praktycznej nauki zawodu zatrudnionych w szkołach prowadzących kształcenie zawodowe. Szkolenia powinny podnosić kompetencje lub kwalifikacje w związku z nauczanym przez nich zawodem oraz dotyczyć obszaru wykorzystania AI w procesie kształcenia zawodowego.
- Sposób realizacji:
W wyniku konsultacji trenera prowadzącego – eksperta w zakresie praktycznego wykorzystania AI, przygotowane zostały czterogodzinne moduły szkoleniowe, prowadzone w formie online:
- Generatywna sztuczna inteligencja – podstawowe pojęcia
- Krajobraz narzędzi codziennego użytku: Chat-GPT, DALL·E 2
Ćwiczenie 1: Jak mogę oszczędzić czas z Chatem-GPT?
- Zasady promptowania
- Podejście do tworzenia zadań: questing (metoda QUEST)
- Konektywizm i wkomponowanie Chatu GPT w scenariusz zajęć/lekcji
Ćwiczenie 2: Projektowanie zajęć z Chatem-GPT
- Projektowanie sprawdzania wiedzy z generative AI
- Jak sprawdzić czy dany esej jest plagiatem?
- Dlaczego myślenie krytyczne staje się kompetencją przyszłości?
Pokaz: Generowanie testów / zadań przy pomocy narzędzi generatywnej sztucznej inteligencji
- „Gadżety” generatywnej AI: Midjourney, Writesonic…
- Budowanie sprawczości technologicznej – w jaki sposób rozwijać kreatywność naszych uczniów w erze algorytmów i Chatu-GPT?
- Rozwiązania typu low-code – przekazanie praktycznych materiałów do samodzielnej nauki narzędzi typu low-cod
W wyniku naszej współpracy z organizacją przeszkolonych zostało kilkuset nauczycieli zawodu, którzy po zajęciach zaczęli wykorzystywać sztuczną inteligencję zarówno do merytorycznego przygotowywania zajęć, uatrakcyjniania ich formy dla słuchaczy, jak i tworzenia testów sprawdzających wiedzę. Nauczyciele dowiedzieli się, w jaki sposób ich uczniowie wykorzystują AI na co dzień i w jaki sposób wpływa to na możliwość oceny postępów w nauce.