Zakres studiów każdorazowo konstruowany jest w odpowiedzi na potrzeby naszego Partnera, z zachowaniem wszelkich wymagań związanych ze szkolnictwem wyższym.
Czas trwania studiów to zazwyczaj dwa semestry.
Zajęcia kończą się obroną prac dyplomowych i uzyskaniem prestiżowego dyplomu ukończenia studiów podyplomowych na najlepszej uczelni biznesowej w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej.
Tematyka prac związana jest z aktualnymi wyzwaniami organizacji, której dedykowane są studia. Prace przygotowywane są w zespołach. W obronach poszczególnych prac uczestniczą również Sponsorzy po stronie klienta, w tym bardzo często Zarząd firmy, której dedykowane są studia.
Jeśli chcesz wiedzieć, w jakiej sytuacji warto wybrać dla Pracowników właśnie ten rodzaj profesjonalnej edukacji i z jakimi formalnościami wiąże się ten proces, skontaktuj się z nami.
Wystąpienie władz Uczelni
Wystąpienie Sponsora
Wykład inspiracyjny
Informacje organizacyjne
Nowoczesne przywództwo
Aktualne trendy rynkowe
Efektywne zarządzanie organizacją na konkurencyjnym rynku
Przygotowanie i obrona prac dyplomowych
Wystąpienie władz Uczelni
Wystąpienie Sponsora
Wykład inspiracyjny
Informacje organizacyjne
„Lider Przyszłości”
- Sytuacja wyjściowa/Wyzwanie:
Naszym Partnerem była firma działająca w branży retail, jeden z głównych graczy na bardzo konkurencyjnym rynku, będąca polskim oddziałem międzynarodowej korporacji. Kadrą zarządzającą firmy były osoby, które w większości pracowały w niej od początku działalności na rynku polskim. Doskonale znały swoją organizację, ale brakowało im szerszej perspektywy rynkowej. Dodatkowo Zarząd zauważył silosowy sposób myślenia – każdy menedżer odpowiedzialny za swój obszar koncentrował się na nim, często nie biorąc pod uwagę wpływu podjętych decyzji na całość wyniku organizacji. Stwierdzono, że aby móc dalej konkurować na tak dynamicznie zmieniającym się i konkurencyjnym rynku, należy wpłynąć na sposób myślenia najważniejszych dyrektorów, dostarczyć im wiedzy o najnowszych trendach konsumenckich i skonsolidować wokół wspólnego celu.
- Sposób realizacji:
Skonstruowany został zakres zajęć koncentrujący się na trzech podstawowych obszarach. Pierwszy z nich dotyczył tego, jakiego rodzaju przywództwa oczekują współcześni pracownicy z różnych pokoleń, w jaki sposób efektywnie nimi zarządzać i jak radzić sobie z trudnymi wyzwaniami menedżerskimi. Drugi koncentrował się na efektywnym zarządzaniu biznesem. Dotykał kwestii ekonomii menedżerskiej, zarządzania zmianą, czy podejmowania skutecznych decyzji biznesowych. Trzeci sfokusowany był na trendach rynkowych oraz na tym, w jaki sposób im sprostać. Zarząd firmy zaproponował tematy prac dyplomowych, które związane były z aktualnymi wyzwaniami firmy. Dotyczyły one zarówno kwestii wewnętrznej organizacji, w tym analizy aktualnej i pożądanej kultury organizacyjnej, sposobu komunikowania się z otoczeniem rynkowym, jaki i możliwych rozwiązań w zakresie programów lojalnościowych dla klientów.
- Efekty:
Efekty zauważone przez naszego Partnera znacznie przerosły początkowe oczekiwania organizacji.
Kadra zarządzająca organizacją zaczęła znacznie częściej, szerzej i efektywniej ze sobą współpracować. Podjęto decyzję o konieczności odświeżenia kultury organizacyjnej, zgodnie z wymaganiami pracowników, potrzebami employer brandingu i oczekiwaniami konsumentów. Rozpoczęto proces wprowadzania nowych wartości. Cztery z pięciu zaproponowanych podczas obron innowacji zostało wdrożonych. Zarząd do swoich cyklicznych spotkań dołączył część inspiracyjną i warsztatową, na którą zaprasza ekspertów z Akademii. Podczas tych spotkań omawiane są możliwe dalsze usprawnienia i konieczne zmiany. Dyrektorzy zaczęli kaskadować wiedzę w głąb organizacji i zaplanowany został rozwój podległych im pracowników.